Comunicat en relació al Soterrament de la R2 al seu pas per Montcada

Sense mobilització constant i permanent no hi haurà Soterrament

La CUP – Montcada i Reixac en relació als últims esdeveniments del Soterrament.

• Lamentem profundament la mort de la víctima 167, igual que lamentem els 166 anteriors a les vies del tren al seu pas per Montcada i Reixac.

• Els pas de trens per la línia R2 al seu pas pel municipi és un perill tant pels veïns i veïnes que utilitzen els passos a nivell, els usuaris i els treballadors ferroviàris. Tant la velocitat d'alguns trens com la manca de mesures de seguretat als passos a nivell són inacceptables. Les condicions per un accident molt greu estan donades.

• Les responsabilitats del No Soterrament són múltiples i compartides. Administracions, totes elles per no haver complert amb els compromisos adquirits amb la ciutadania de Montcada i Reixac de Soterrament de la R2 al seu pas pel municipi. I nosaltres com a ciutadania afectada per no haver sabut pressionar prou a les administracions.

• Cal iniciar amb un nou cicle de mobilitzacions que comporti problemes de mobilitat a l'àrea metropolitana. No creiem que el Soterrament sigui una prioritat ni pel Ministerio de Fomento ni per Adif; crear un problema de mobilitat a la sortida nord de Barcelona situaria el Soterrament com a prioritat.

• La bona feina de la Plataforma Soterrament Total ha permès mantenir constant un alt nivell de mobilització i conscienciació entre la ciutadania. 'Si busquem resultats diferents no fem sempre el mateix.'

• La CUP Montcada i Reixac no participa de la tramitació d'una nova Proposta de No de Llei al Congreso de los Diputados. Aquest 2017 és l'any del referèndum d'autodeterminació a la CAC, és una contradicció treballar per la via unilateral i reclamar a l'estat espanyol que compleixi amb una cosa que porta incomplint més d'una dècada. Aquesta és una via que ja s'ha explorat amb anterioritat i sempre amb el mateix resultat.

• Ens reafirmem en què la mobilització serà l'eix vertebrador per tal d'aconseguir finalment el Soterrament Total per sobre la via institucionalque hauria de complementar la mobilització.

Montcada i Reixac, 23 de Gener de 2017

CUP Montcada i Reixac