L'imatge del Borbó ja no presideix la sala de plens de l'ajuntament de Montcada i Reixac.

A instàncies de la CUP Montcada i Reixac el ple aprova retirar l'imatge del rei Felip VI.

Des del passat dimecres la fotografia del rei d'Espanya Felip VI ja no presideix la sala de plens de Montcada i Reixac.
En un moment de regeneració democràtica i construcció de la República catalana com el que estem vivint, al passat ple de Juliol la CUP Montcada i Reixac va presentar una moció, per tal que fos retirada la fotografia del monarca espanyol de la sala de plens. L'aprovació de la moció va comptar amb el suport de la CUP, ICV-EUiA, Círculo, ERC, i CDC, i el vot en contra de Ciutadans, Partit Popular i l'abstenció del PSC.
Aquesta ha estat la primera votació de la legislatura on s'ha vist quins són els partits que estan per iniciar un procés constituent, i qui defensa la continuïtat del règim sorgit de la dictadura franquista. De ben segur que aquesta situació es repetirà en els mesos vinents; sabrem estar a l'alçada, de ben segur, dels reptes que ens depararà aquesta revolució democràtica que estem vivint.
Més enllà del simbolisme de la retirada de la imatge, aquí al que ens hi juguem tots plegats, des del republicanisme militant, és la construcció d'una societat més justa, democràtica i social.