Assemblea oberta: Participació, lleure, joventut i cultura

Aquest dissabte 9 de gener la CUP Montcada va fer una assemblea oberta sobre participació, joventut i cultura per seguir construint les bases programàtiques de les eleccions del maig.

Quant els ponents que hi van assistir, vam tenir les experiències d'una tècnica de l'ajuntament de Vic, Laia Hernandez, que va compartir la seva tasca en els pressupostos participatius, els èxits i les dificultats trobades. També van comptar amb la presència del professor de la UB i educador comunitari Antonio Alcántara que va donar un marc sobre la participació, estratègies per tal que sigui real i no una cosa simbòlica. Bé sigui en l'organització de casals de joves o en la decisió de com organitzar un parc en uns pressupostos.Persones individuals que han estat implicades en en el teixit cultural montcadenc: diables, el cau o castelleres també van ser presents.

És important donar una centralitat cultural al poble, tenim moles experiències aquí mateix i cal reivindicar-les. Saber les seves dificultats i tractar d'avançar junts per resoldre-les és importants. Sobre joventut pensem que els espais per joves han de dotar-los de capacitat de participació i incidència en la gestió, que tingui espais per crèixer i formar-se.

La necessitat d'uns pressupostos participatius reals que no amaguin el maquillatge de la falsa democràcia va ser un punt central de l'assemblea: en problemes col·lectius solucions col·lectives. Uns pressupostos participatius no poden ser subvencions encobertes sinó que hi ha d'haver una diagnosi de la situació i una estratègia on hi participi la gent, barri a barri, va concloure la CUP Montcada i Reixac.